ENGLISH:
The Bronson Centre Inc. will increase the centre, and the local surrounding area’s, tourism-draw through the implementation of a marketing strategy and the addition of a major art installation. The marketing strategy would include collaboration with local restaurants and businesses, which would be highlighted to visitors through event promotional packages developed in partnership with the Centre for Social Enterprise Development, stimulating spin-off benefits and spending. Further, the project proposes to install two major public art pieces within the centre, with the goal of directly drawing tourists to the performance venue and catchment. The project anticipates attracting up to an estimated 5,200 tourists (5,000 domestic and 200 international). The project complements the City of Ottawa’s downtown revitalization plan to reinvigorate evening visits with family friendly activities and would contribute to an increase in tourist visits to Ottawa’s downtown core.
FRENCH:
Le Bronson Centre Inc. accroît l’attrait touristique du centre et de ses environs grâce à la mise en œuvre d’une stratégie de marketing et à l’ajout d’une installation artistique majeure. La stratégie de marketing comprendra une collaboration avec les restaurants et les entreprises locales, qui seront mises en valeur auprès des visiteurs grâce à des forfaits promotionnels d’événements développés en partenariat avec le Centre pour le développement des entreprises sociales, stimulant ainsi les retombées et les dépenses. En outre, le projet installe deux œuvres d’art public majeures au sein du centre, dans le but d’attirer directement les touristes vers le lieu de représentation et le bassin versant. Le projet devrait attirer jusqu’à 5 200 touristes (5 000 nationaux et 200 internationaux). Le projet complète le plan de revitalisation du centre-ville de la Ville d’Ottawa visant à revigorer les visites en soirée avec des activités familiales et contribuerait à une augmentation des visites touristiques au cœur du centre-ville d’Ottawa.